How to remember English Words



یادگیری واژگان- روش ویژه


آیا می دانید کدام کلمات را باید یاد بگیرید؟! شما کلمات زیادی را می شنوید یا می خوانید ، به یاد آوردن همه آن ها مشکل است. از این رو باید از میان آن ها تعدادی را انتخاب کنید که بیش تر علاقه به یادگیریشان دارید.


کدام کلمات را باید یاد بگیریم؟!

باید به این فکر کنید که یک کلمه تا چه حدی می تواند مفید باشد. بعضی کلمات برای مباحث غیر رسمی مناسبند و برخی دیگر در بحث های رسمی و جدی تر مورد استفاده قرار می گیرند.سعی کنید در نظر داشته باشید که هر کلمه یا اصطلاح تا چه حد و در چه نوع متن هایی استفاده می شود. این به شما کمک می کند که ببینید آیا یادگیری یک کلمه ارزش وقت و تلاش شما را دارد یا خیر. کلمات و واژگان همیشه به تنهایی به کار نمی روند. شما باید از کلماتی که معمولا همراه یکدیگر به کار می روند و "fixed expressions" یا "collocations" نامیده می شوند نیز یادداشت برداری کنید.

بهترین راه برای یادگیری واژگان جدید ، مشاهده کلمات در متن است، هرچند که انتخاب کلمه برای یادگیری سخت است.همانند انگلیسی زبان ها ، برای زبان آموزان نیز کلمات به دو دسته تقسیم می شوند : (Passive Vocabulary ، Active Vocabulary ) به واژگان (active و passive ) ، receptive و productive هم گفته می شود.

اینکه با چه هدفی انگلیسی را یاد می گیرید مشخص می کند که چه مقدار باید تلاش کنید تا کلمات خاصی را به کلمات active و productive خود اضافه کنید. سعی کنید مفهوم یک کلمه را درک کنید. یک کلمه چگونه به کار می رود؟! چرا به کار می رود؟! در کجا به کار می رود؟! و چه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد؟!

 

در مورد یک کلمه چه چیزهایی را باید یاد بگیریم؟!

یک دیکشنری ، اطلاعاتی پیرامون این مسائل به شما می دهد: (Spelling ، Meaning ، Pronunciation ، Opposite words or Similar ، example phrases or sentences) زمانی که یک کلمه را در دفترتان یادداشت می کنید ، می توانید به انتخاب خودتان بعضی یا همه این اطلاعات را بنویسید. به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید چه مقدار اطلاعات را ثبت کنید.

این مورد را باید در نظر گرفت : آیا می خواهید این کلمه را به کلمات active خود اضافه کنید یا این که می خواهید هنگامی که آن را می خوانید یا می شنوید ، صرفا معنی آن را بفهمید. اگر می خواهید یک کلمه را به کلمات active خودتان اضافه کنید در این صورت باید از موارد نام برده شده در زیر یادداشت برداری کنید :

Spelling , Meaning , Pronunciation , Part of speech , Inflected from, Grammatical features , collocations , similar or opposite words , Example phrases or sentences.

 

چگونه باید به دنبال یادگیری کلمات جدید بروید؟!

کلمات را باید در متن بیاموزیر. صرفا آن ها را حفظ نکنید ، توجه کنید که یک کلمه یا اصطلاح چگونه و در کجا مورد استفاده قرار می گیرد. سعی کنید مقاله ای جالب در یک روزنامه یا مجله پیدا کنید. هر اندازه که برایتان ممکن است به صحبت های انگلیسی گوش دهید : رادیوهای عمومی ، فیلم ها ، سریال ها و موسیقی های انگلیسی. از هرچیز جدید که می شنوید یادداشت برداری کنید.

کلمات و اصطلاحات جدید را در یک دفترچه لغت بنویسید. می توانید کلمات را به ترتیب الفبایی قرار دهید یا به هر صورت دیگری که فکر می کنید برای شما مناسب تر است.



منبع:

نظرات 1 + ارسال نظر
ironibox سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:54 ب.ظ http://web.ironibox.ir/

4.93827156444.0980840884
با سلام
[گل][گل][گل]
آغاز بکار مجدد سیستم هوشمند افزایش آمار ایرونی:

* سیستم افزایش آمار ایرونی باکس به گونه ای هوشمند طراحی شده که قادر است سایت / وبلاگ شمارا در معرض نمایش هزاران کاربر و وبمستر آنلاین قرار بدهد

* شما می توانید به ازای هر سایت / وبلاگ خود یک لینک رایگان ثبت نمایید و در هر زمان آن را مدیریت کنید

* با هر بار نمایش لینک باکس توسط وب شما ، لینک شما به صورت کاملا خودکار به اول لیست منتقل میشود ( برای مثال اگر شما 1000 بازدید در روز دارید لینک شما 1000 مرتبه به اول لیست منتقل و به اضای هر بار نمایش لینک باکس در معرض دید حداقل 150 نفر قرار میگیرد )

* با افزایش تعداد نمایش لینک باکس توسط شما ستاره هدیه میگیرید ( 1 تا 5 ستاره )

*دارای امار واقعی و بدون سیستم اتوریفرش برای جلوگیری از امار غیرواقعی ، رتبه منفی گوگل و سنگین شدن قالب وبلاگ (رتبه گوگل سایت در حال حاضر 3 است)

* کلیه لینک ها و محتویاتشان باید بر اساس قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.لینک های غیر اخلاقی و غیر اسلامی شناسایی و برای همیشه حذف می شوند.

قبل از ثبت لینک بخش اخبار سایت را بخوانید و به نکات توجه کنید

در صورتی هم که قبلآ ثبت لینک در سایت کرده اید فقط کافی است کد رو در قالب وبتون مجدد قرار بدین لینکتون هوشمند فعال میشه...
با آروزی موفقیت روز افزون برای شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد